Nadchodzi wiosna.
Szanowni Rodzice!
Szanowni Rodzice!
Przez cały tydzień rozmawialiśmy o wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia celu. Dzieci dowiedziały się, dlaczego jest coraz cieplej, poznały oznaki nadchodzącej wiosny. Rozpoznawały pierwsze wiosenne kwiaty i podawały ich nazwy. Zwróciły uwagę na ptaki, które wiosną wracają z ciepłych krajów, poznały ich nazwy.
W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę c. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci szukały w nich liter.
Dzieci poznały liczbę 8. Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 8, liczyły w zakresie 8, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.
Dzieci poznały piosenkę „Przyszła wiosna do niedźwiedzia”, uczestniczyły w zabawach z muzyką, utrwalały znajomość pojęć cicho – głośno. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Narcyz” i „Wiosenna pogoda”.
Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:
- Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nadchodzącej wiośnie i jej oznakach.
- Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.
- Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.
- Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.
- Zachęcanie do wspólnego dbania o Ziemię.
- Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
- Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

TOPIC: Easter
TOPIC: Fruit
TOPIC: Shapes.
TOPIC: Clothes
TOPIC: FOOD