Biedronki – zajęcia zdalne

Biedronki – zajęcia zdalne

Środa 14.04.

Witam Was serdecznie w kolejnym dniu. Mam nadzieję, że jesteście grzeczni i uśmiechacie się do swoich najbliższych osób. Oczywiście nie zapominamy o przytulaniu.

1.Od dzisiaj poznawać będziemy ciekawy świat ptaków i zwierząt. Dowiemy się co ptaki i zwierzęta robią wczesną wiosną.

Obejrzyjcie uważnie film  i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej ciekawostek o  ptakach budujących gniazda i borsuku budującym swoje legowisko.

– Z czego rodzina bocianów budowała gniazdo ?

– Jak nazywa się ptak, który podrzuca swoje jaja do innych gniazd?

– Co wykorzystuje borsuk do kopania swojej nory?

KARTA PRACY – Ptasie gniazda: Połącz ptaki z tymi gniazdami, w których ilość jaj zgadza się z ilością wyklutych ptaków.

2. Teraz czas na gimnastykę:

3. Kolorowe pisklaczki:

KARTA PRACY – Taki sam: Odszukaj wśród lecących bocianów dwa jednakowe i otocz je pętlą.

4. Oczywiście zachęcam do wyjścia na świeże powietrze. Spróbujcie  rozpoznać i nazwać przelatujące w pobliżu ptaki.

Wtorek 13.04.

1.Wczoraj poznaliśmy funkcję teatru. Dzisiaj proponuję wyjście do kina. Zanim jednak obejrzymy bajkę, przyjrzyjmy się jak powstaje taki film rysunkowy.

2. Zabawa ruchowa:   Ćwiczenia ze Świeżakami: 

 3. Zapraszam do obejrzenia bajki: Kot w butach

KARTA PRACY – Znajdź proszę 10 różnic

4. Czas na korzystanie ze świeżego powietrza. Miejmy nadzieję, że pogoda nam w tym nie przeszkodzi.  Zwróć uwagę jak wkładasz buty. Spróbuj nazwać – prawy but, lewy but. Czy poprawnie wykonałeś (-aś) zadanie? Życzę miłej zabawy!

KARTA PRACY – Połącz każdą postać z odpowiednim butem.

Język angielski

Poniedziałek 12.04.

Witam bardzo serdecznie  po słonecznej sobocie i niedzieli!

1.Dzisiaj obejrzymy  film  pokazujący teatr oraz miejsca w teatrze  i funkcje osób, które tam pracują.

KARTA PRACY – zadanie 2:  Przyjrzyj się postaciom na obrazku. Z jakiej bajki pochodzą te postacie? Połącz je z odpowiednimi rekwizytami.

2. Czas na krótką gimnastykę:  

3. Zapraszam teraz do teatru na obejrzenie krótkiej bajki pt: Śpiąca królewna. Wcześniej jednak przypomnijmy sobie zasady jak  zachowujemy się w teatrze:

– nie rozmawiamy;

– wyłączamy telefon;

– niczego nie jemy;

A o czym trzeba  pamiętać? Na pewno o ubiorze, który musi być  stosowny do wyjścia do teatru.

Gdy jesteśmy gotowi należy z sobą zabrać wcześniej kupiony  bilet.

KARTA PRACY – Pokoloruj zamek według symboli, w którym mieszkała królewna.

4. Zapraszam teraz do wspólnego spaceru. Spróbuj ubrać się sam (-a). 

Piątek 09.04.

Nadszedł kolejny dzień wspólnych inspiracji. Mam nadzieję, że zarówno dzieci, jak i rodzice dają radę.  Pamiętajcie, że zaczynamy od przytulasa i uśmiechu.

1.Dzisiaj chciałabym zapoznać Was z treścią opowiadania: O żabkach w czerwonych czapkach:

KARTA PRACY 9 – spróbuj dorysować drugą część obrazka.

2. Zabawa ruchowa:

3. Teraz poćwiczy pamięć i spostrzegawczość:   

KARTA PRACY 9 – połącz ze sobą takie same obrazki

4. Ćwiczenia ortofoniczne: 

5. Na koniec zapraszam do zaśpiewania wiosennej piosenki: 

Język angielski

Czwartek 08.04.

Jak zawsze witam Was bardzo serdecznie i z uśmiechem. Mam nadzieję, że również u Was są uśmiechnięte buzie.

1.Dzisiaj poznacie kosmicznego przyjaciela Ubu, który podobnie jak  Zi nie tylko poznaje naszą planetę, ale również chce nas wielu rzeczy nauczyć.  Ubu świetnie potrafi  liczyć do 10. A Wy  dacie radę policzyć razem z nim?

2. KARTA PRACY – 8:  Teraz proszę policz oczka na kostce i narysuj tyle samo  kwiatków. Jeśli  nie potrafisz rysować krokusów głowa do góry, narysuj takie kwiatki jakie potrafisz.

3. Zaproście do wspólnej zabawy,  którą bardzo dobrze znacie swoich Rodziców, a może Babcię lub Dziadziusia: Głowa, ramiona: 

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

4. Teraz spróbujcie z pomocą Mamy lub Taty podzielić nazwy obrazków na sylaby:

przebiśniegi :  prze-bi- śnie-gi;

żonkil: żon-kil; itd….  Nie zapomnijcie powiedzieć ile jest sylab w każdym wyrazie. Dla przypomnienia zapraszam do  wcześniejszego obejrzenia krótkiego filmiku:

KARTA PRACY – 8: Podziel nazwy na sylaby i narysuj tyle samo kresek.

5. Ćwiczenia buzi i języka: 

6.Na koniec  pomóż mamie kaczce policzyć  jej małe kaczuszki: Pięć małych kaczątek:

7. Koniecznie codziennie korzystajcie ze świeżego powietrza. Dzisiaj policzcie drzewa, które rosną w pobliżu Waszego domu. Życzę udanej zabawy.

Środa 07.04.

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym dniu. Mam nadzieję, że humory Wam dopisują.

7 kwiecień to dzień, w którym obchodzimy  Światowy Dzień Zdrowia i Dzień  Pracownika Służby Zdrowia. Każdego dnia obserwujemy pełną poświęcenia pracę lekarzy, pielęgniarek, salowych i innych pracowników służb  medycznych walczących o nasze zdrowie i życie w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.  W geście podziękowania za ich trud i poświęcenie narysujcie serduszko i powieście go w Waszych oknach. Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia Waszych prac.

Pamiętacie Wasze laurki sprzed roku?

1.Dzisiaj chciałabym pokazać Wam zaczarowany świat motyla.  Za chwilkę poznacie etapy rozwoju tego owada. Jest on niesamowicie ciekawy.

Od gąsienicy do pięknego motyla: https://scholaris.pl/zasob/102333

KARTA PRACY 7 – proszę pokoloruj największego motyla i najmniejszego kwiatka

2. Zabawa ruchowa – Jak zostać motylem: 

3. Ile to jest 2? KARTA PRACY- 7 – otocz pętlą po 2 elementy.

4. Zaśpiewajmy wspólnie piosenkę: Kle kle boćku – piosenka:

Witaj boćku, kle-kle,

witaj nam bocianie,

Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje

Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,

witamy cię radzi,

Gdy zza morza wracasz,

Gdy zza morza wracasz

Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,

Witaj na stodole,

Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują

Gniazdo w starym kole.

5. Zachęcam do wspólnych spacerów  i obserwowania podczas nich zmian zachodzących w przyrodzie.

6. Dla chętnych dzieci: Jak narysować motylka?

Język angielski

Wtorek 06.04.

Witam Was bardzo serdecznie.  Mam nadzieję, że radośnie przeżyliście czas Świąt Wielkanocnych. Usiądźcie  razem, uśmiechając się szeroko. Oczywiście nie zapominamy o tym, by mocno się przytulić. Gdy wszystko zrobione możemy zaczynać.

W tym tygodniu poznamy ciekawe i tajemnicze życie mieszkańców łąki.

1.Zapraszam Was do wspólnego oglądania  filmu o mieszkańcach łąki.  Spróbuj zapamiętać  nazwy owadów, zwierząt zamieszkujących łąkę.

2. Teraz zachęcam do wykonania zadania z KARTY PRACY 6 – narysuj po śladzie bociana. Następnie pokoloruj ptaka. Staraj się ćwiczenie wykonać bardzo powoli i dokładnie.

3. Muzyczna gimnastyka – ćwiczenia w podskokach:

4. Czy pamiętasz jakie owady i zwierzęta możesz spotkać na łące? Pomoże Ci w tym KARTA PRACY 6 – połącz w odpowiednie pary.

5. Spróbuj przypomnieć sobie co było w Twoim koszyczku wielkanocnym? Pomoże Ci w tym krótka gra.

Koszyczek:    https://wordwall.net/play/13571/256/800

Jeśli masz ochotę w wolnej chwili możesz narysować swój koszyczek.

6. Oczywiście zachęcam do korzystania ze świeżego powietrza. Może uda Ci się zauważyć jakiegoś mieszkańca łąki? 

Piątek 02.04.

Witajcie!

2 kwietnia, to dzień w którym obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym dniu przyświeca nam hasło „Zapal się na niebiesko dla autyzmu”.

Dlaczego kolor niebieski? Niebieski jest uznawany za najgłębszy z kolorów, rozpływający się w nieskończoności horyzontu. Jako barwa najczystsza i najzimniejsza zarazem, staje się najbardziej odrealnioną ze wszystkich barw.

Jest to trudny temat, dlatego proszę Was Rodzice, aby dzisiaj dużo czasu poświęcić na rozmowę ze swoimi pociechami o dzieciach dotkniętych autyzmem. 

1.Zapraszam Was do wspólnego obejrzenia filmiku o autyzmie. Bohaterką filmu jest dziewczynka dotknięta autyzmem.  Kochani Rodzice porozmawiajcie o trudnościach bohaterki oraz jej umiejętnościach i sposobach radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Ten film pomoże Wam zrozumieć, że dla osób z autyzmem ważna jest m.in. przewidywalność i powtarzalność sytuacji.    

2. Teraz weź proszę kredki koloru niebieskiego i narysuj przepiękny balon. Pokoloruj go niebieską kredką. Mogę podpowiedzieć, że balon może mieć różny kształt. Jeśli rysunek będzie gotowy poproś Mamę lub Tatę, żeby zrobili zdjęcie i przesłali na adres mailowy Biedronek, za co z góry bardzo dziękuję.

3. Bajka wielkanocna.

Pokoloruj proszę wszystkie pisanki na KARCIE PRACY 5 i policz je.

4. Oczywiście zapraszam do wspólnego spaceru lub zabaw na świeżym powietrzu.

5. KARTA PRACY 5 – Nazwij proszę przedmioty na obrazku. Podziel ich nazwy na sylaby i narysuj tyle kresek ile jest sylab w danym wyrazie.

5. Dla chętnych podaję linki do filmików o autyzmie. Duże sprawy w małych głowach (około 13 min).

Maria i ja (około 5 min):      

Język angielski

Czwartek 01.04.

1.Witam wszystkich cieplutko i przypominam, że rozpoczynamy od uśmiechu i przytulaska – to nie żart, chociaż dzisiaj mamy prima aprilis .  

2. Co było najpierw jajko czy kura ?

3. Teraz zapraszam do zaśpiewania piosenki: Pisanki:

4. Pokoloruj obrazek według kodu – KARTA PRACY 4 5. Zgadula: spróbujcie rozwiązać proste zagadki wielkanocne.

6. Zabawa ruchowa przy muzyce: Pierwsze oznaki wiosny.

7. Ostatnie Twoje zadanie, to ułożenie historyjki obrazkowej według kolejności zdarzeń – KARTA PRACY. Najpierw wytnij cztery obrazki. Następnie pomyśl, co mogło być wcześniej, co później i  uporządkuj całą historyjkę według kolejności. Na koniec opowiedz swoim bliskim. Obrazki możesz przykleić na kartce.

8. Zapraszam do korzystania ze świeżego powietrza. Spróbujcie dzisiaj poobserwować ptaki. Może któregoś rozpoznacie i nazwiecie?

9. Dla chętnych dzieci proponuję zabawę badawczą: Jak szybko oddzielić żółtko od białka. Do eksperymentu będziemy potrzebować: jajko, 2 małe miseczki i plastikową butelkę.

Życzę miłej zabawy!

10. Prima Aprilis, to dzień  szczególnie związany ze śmiechem i żartami.  Dla chętnych krótka bajeczka z mojego dzieciństwa.

Środa 31.03.

Witam Was serdecznie!

Nadszedł trzeci dzień wspólnych inspiracji. Mam nadzieję, że zarówno dzieci, jak i rodzice dają radę. Oto treść zadań, które dla Was przygotowałam. Pamiętajcie, że zaczynamy od przytulasa i uśmiechu.

1.Droga Mamo, drogi Tato. Opowiedzcie Waszym dzieciom, jakie tradycje wielkanocne panowały w Waszych domach rodzinnych. Być może niektóre z nich, towarzyszą Wam nadal. Następnie wspólnie obejrzyjcie krótki film o symbolach wielkanocnych.

2. Z Edusiakami rysowaliśmy wspólnie już pisankę i kurczaczka. Dzisiaj przyda Wam się szara kredka, ponieważ bohaterem dnia jest króliczek. Jestem ciekawa efektów Waszej pracy.

3. Teraz zapraszam Was do krótkiej gimnastyki. W wyborze ćwiczeń pomoże Wam  koło: https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

4.  Myślę, że to ćwiczenie nie sprawi Wam trudności – należy znaleźć 5 różnic na obrazkach KARTA PRACY 3. Pamiętaj, aby różnice zaznaczać na jednym z nich przez Ciebie wybranym.

5. Zabawa ortofoniczna:  Wielkanocne symbole

  • kurczątko:  dziecko macha rękami jak skrzydełkami mówiąc – pi, pi, pi
  • baranek:     dziecko chodzi na czworakach mówiąc –  bee, bee, bee
  • kogucik:     dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk mówiąc – kukuryku

6. Kurka – KARTA PRACY: narysuj kurkę po kropkach, a potem pokoloruj najpiękniej jak potrafisz.

7. Nie zapominajmy o zabawach na świeżym powietrzu i wspólnych spacerach. Korzystajmy z pięknej pogody.

Język angielski

Wtorek 30.03.

Witajcie Kochani!
Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy. Mam nadzieję,  że moje poprzednie propozycje Wam się spodobały. Dzisiaj dalsza ich część.
Jesteśmy dalej w tematyce Wielkanocy.


1. Na początek mała rozgrzewka. Mamusiu, Tatusiu proszę czytajcie wolno dziecku wiersz, które w tym samym czasie będzie starało się naśladować ruchy zwierząt.

  • Najpierw idziemy jak niedźwiedzie, ociężale, jak po sytym obiedzie,
  • Potem skaczemy jak żabki, prostując tylnie łapki,
  • I jak rozgwiazda na dnie oceanu, robimy pajace na środku dywanu,
  • Następnie jak gepard biegniemy, najszybciej jak umiemy,
  • Grzbiet wyginamy potem i nagle jesteśmy kotem,
  • Po to, by w psa zmienić się postać, ogonem pomerdać i chwilę tak postać,
  • I nagle fruniemy jak ptaki, podniebne, wspaniałe rumaki,
  • A już po chwili, na chwilę, jesteśmy pięknym motylem.

2. „Idziemy jak……” – jest to fajna zabawa, którą możecie wykonać w ciągu całego dnia z tzw. zaskoczenia, czyli np. będąc na spacerze mówicie „Idziemy jak …..” i dajecie swojemu Przedszkolakowi do wylosowania kartę wcześniej pokolorowaną i wyciętą – KARTA PRACY zadanie 1.


2. Drodzy Rodzice, pamiętacie te czasy, kiedy nie było telefonów i SMS, a życzenia wielkanocne przesyłało się za pomocą listów? Zachęcam Was  do takiej formy. Spróbujcie wykonać piękny obrazek wielkanocny – KARTA PRACY (kolorowanie obrazka według kodu).Gdy będzie gotowy i jeśli macie taką możliwość, wyślijcie ją komuś bliskiemu np. najukochańszej Babci, Dziadziusiowi.


3. „Ile jest?” – czas na logiczne myślenie poprzez wykonanie zadania matematycznego. Ciekawe dzieciaczki, czy uda Wam się prawidłowo policzyć ilość wszystkich narysowanych kredek na KARCIE PRACY z pisankami?

5. Piosenka do śpiewania:

Pisanki, pisanki, jajka malowane
nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki jajka kolorowe,
na nich malowane bajki pisankowe.

Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance piękne opowiastki.

Autor tekstu: Krystyna Parnowska-Różęcka

4. Mam nadzieję, że wykonaliście wczorajsze zadanie z Edusiami i wykonaliście kolorową pisankę. Dziś ciąg dalszy naszej edukacji „krok po kroku” – żółty kurczaczek niech zagości na Waszych kartkach.

5. Bardzo jestem ciekawa jak rośnie Wasza rzeżucha, którą wspólnie zasialiśmy w piątek. Jeśli nie sprawi to Państwu kłopotu można zrobić zdjęcie i przesłać na adres mailowy  Biedronek, za co dziękuję.

Poniedziałek 29.03.

W tym tygodniu przygotowujemy się do Wielkanocy, zanim jednak rozpoczniemy mam do Was ogromną prośbę Mamo i Tato: usiądźcie naprzeciwko Waszej pociechy, szeroko się do niej uśmiechnijcie i mocno przytulcie 😉. Zacznijmy ciepłym gestem💛.

1. Kochane dzieciaczki, z pewnością nie możecie się już doczekać wizyty Króliczka. Być może Wasi rodzice rozpoczęli już przygotowania do tych dni. Okna zrobiły się lśniące, odświeżona została garderoba, na stole w kuchni powoli widać wielkanocne dekoracje. A jak wyglądają Wasze pokoje? Czy żaden klocek nie leży na ziemi? Czy wszystkie kredki są w pudełeczku? Drodzy Rodzice, to idealny czas, aby zachęcić Wasze przedszkolaki do drobnej pomocy i kogą to zrobić w rytm piosenki „Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o sprzątaniu domu”.

2. Kiedy już w pokoju porządek zapraszam Was do wspólnych zabaw. Wcześniej jednak trzeba zadbać o własną higienę, myjąc dokładnie rączki po skończonej pracy. Dla przypomnienia poprawnego mycia rąk przesyłam filmiki:

3. Kiedy już w pokoju porządek zapraszam Was do wspólnych zabaw. Codziennie z Edusiakami będziemy uczyć się rysować symboli Wielkanocy krok po kroku. Przygotujcie kartkę, ołówek i kolorowe kredki 😉. Dzisiaj rozpoczniemy od pisanki.

4. . Pogoda powoli robi się wiosenna. Podczas spacerku możecie odnaleźć już pierwsze jej symbole 🌼🌸. Przygotowałam dla Was zadanie detektywistyczne 🔍. W załączonych zdjęciach pod postem znajdziecie listę oznak wiosny (wersja dla chłopców i dziewczynek). Wydrukujcie ją, dajcie dziecku i wybierzcie się na wspólny spacer w ich poszukiwaniu. Ciekawa jestem ile uda Wam się odnaleźć 😉

4. Pogoda powoli robi się wiosenna. Podczas spacerku możecie odnaleźć już pierwsze jej symbole Opis: 🌼Opis: 🌸. Przygotowałam dla Was zadanie detektywistyczne Opis: 🔍. W załączonym zdjęciu  pod postem znajdziecie listę oznak wiosny. Przyjrzyjcie się ilustracji, nazwijcie oznaki wiosny  i wybierzcie się na wspólny spacer w ich poszukiwaniu. Ciekawa jestem ile uda Wam się odnaleźć.

5. Na dzisiaj przygotowane są  karty pracy – nr 1 związane z higieną, która jest bardzo ważna w naszym życiu oraz  jak   pomagać naturze.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status