Pszczółki – zajęcia zdalne

Pszczółki – zajęcia zdalne

Piątek 16.04.

Puk, puk! Jest tam ktoś? O tak są Pszczółki już na mnie czekają. Hura! Zaczynamy nowy dzień           z nowymi zadaniami. A czy wy wiecie jaki dziś dzień tygodnia…tak dziś jest piątek!  Ruszaj do działania. Widzimy  się już w poniedziałek J

A oto zadania na dziś:

1. Zapraszam was do wykonania ćwiczeń gimnastycznych na dobry początek dnia

Wykonaj dwie skserowane KP

2. Zastanówcie się troszeczkę i spróbujcie własnymi słowami powiedzieć mamusi/tatusiowi kto to jest ARTYSTA. Teraz włączcie i obejrzyjcie krótki filmik „Kim jest artysta” i sprawdźcie czy jest to zgodne z waszymi pomysłami

https://www.youtube.com/watch?v=gNSWtT6L_Q0 .

3. Czas na wizytę w pracowni  artysty/malarza  

4. Dzisiaj pogoda nie dopisuje. Opiszcie pogodę jaką widzicie za oknem. Jak tylko przestanie padać wybierzcie się z rodzicami na spacer. Nie zapomnijcie samodzielnie ubrać się oraz samodzielnie załóżcie buty. Natomiast po spacerze rozbierzcie się oraz odłóżcie swoje rzeczy na odpowiednie miejsca

5. Usiądźcie wygodnie, ponieważ wybierzemy się teraz na wystawę prac malarskich

Wykonaj w ZG str. 64

Język angielski

Czwartek 15.04.

Hej, hej moje drogie dzieci nadszedł nowy dzień. A czy wy wiecie jaki dziś dzień tygodnia? Tak dobrze czwartek. A jaki dzień tygodnia był wczoraj? Jaki będzie jutro? Brawo znasz wszystkie dni tygodnia. Zabawy na dziś:

1. Oto zestaw ćwiczeń logopedycznych – poćwiczcie buzię i język z panią Agnieszką

2. Nauczcie się proszę fragmentu wiersza na pamięć (zał.1)

3. Oglądając  Drużynę Wróżki Odpadusi przypomnicie sobie zasady segregacji śmieci

Wykonaj KP 4 str. 11

4. Zapraszam do ćwiczeń

oraz do spaceru na świeżym powietrzu z najbliższymi

Wykonaj dwie skserowane KP

5. Oto nasze ostatnie zadanie. Nauczcie się wspólnie z rodzicami tańca ,,Siała baba mak”

https://fb.watch/4SAdzMIMMG/

Środa 14.04.

1. Wysłuchajcie wiersza pt.: ,,Mali strażnicy przyrody”

 i odpowiedzcie na kilka pytań dotyczących tekstu:

– Co to jest ekologia?

– Co to znaczy być ekokulturalnym?

– O jakich zachowaniach ekokulturalnych była mowa w wierszu?

– Jak wy dbacie o przyrodę?

2. Oglądając film przypomnijcie sobie proste sposoby dbania o przyrodę

3.Dzisiaj poznamy liczbę 9

 oraz poćwiczmy liczenie ze smokiem Edziem

Wykonaj KP 4 str. 10

4. A teraz przygotujcie liczmany – 9szt. do zabawy matematycznej. Mogą to być np.(kredki lub klocki). Kiedy już jesteście gotowi rozwiążcie zadania, które przeczyta wam mamusia/tatuś:

  • –  Ala posadziła 4 małe klony, przyszedł Jaś i też posadził 5 klonów. Ile drzew posadziły razem dzieci?
  • – W parku rosną 4 wierzby, dzieci z przedszkola posadziły jeszcze 3 wierzby. Ile wierzb rośnie w parku?
  • – W parku rosło 9 drzew iglastych. W czasie burzy złamało się 1 drzewo iglaste. Ile drzew iglastych rośnie teraz w parku?

5. Czas na spacer. Ubierzcie się samodzielnie odpowiednio do pogody oraz poćwiczcie zawiązywanie butów. Natomiast po powrocie samodzielnie rozbierzcie się i odłóżcie rzeczy na miejsce

Wykonaj dwie skserowane KP

Religia

DZIĘKUJEMY JEZUSOWI ZA TO, ŻE JEST Z NAMI

Dzisiaj poznamy zapisane w Ewangelii słowa Jezusa, które wypowiedział po swoim zmartwychwstaniu. On zapewnia nas, że będzie zawsze z nami.

„Ja jestem z Wami przez wszystkie dni, aż do skończenia   świata”.

                                               (Mt 28, 20b)

Pan Jezus jest z nami zawsze. Nie tylko wtedy, gdy się modlimy, czy jesteśmy w kościele. Jest z nami podczas zabawy, spaceru, rozmowy z mamą. My nie zawsze o tym pamiętamy.

Posłuchajcie opowiadania pt. „Kacper i jego brat”.

Kacper, który chodzi już do szkoły ma młodszego brata Maćka, który ma pięć lat i o wszystko pyta: „Co to?”,

„Dlaczego”? Kiedy Kacper jest w domu, Maciek zadaje mu mnóstwo pytań. W niedzielę, jak zwykle,

całą rodziną poszli do kościoła na Mszę Świętą. Kacper lubi stać blisko ołtarza, bo wtedy wszystko

widzi i czasami, kiedy ksiądz o coś pyta, może się zgłosić i odpowiedzieć. Natomiast Maciek siedzi z

rodzicami w ławce. Jednak tym razem chciał koniecznie być blisko swojego starszego brata. Kiedy

ksiądz powiedział „Pan z wami”, zapytał cicho Kacpra: – Jaki Pan? O kim ksiądz mówi? Kacper nic

nie odpowiedział, tylko położył palec na usta, pokazując Maćkowi, że ma być cicho. W środku Mszy

Świętej Maciek znowu usłyszał „Pan z wami” i również spytał brata: – Jaki Pan? – Wytłumaczę ci,

jak wyjdziemy – odparł Kacper. Po wyjściu z kościoła Kacper tłumaczył młodszemu bratu: – Ksiądz

na początku Mszy Świętej przypomina wszystkim, że jest z nami Pan Jezus. – A gdzie jest Pan

Jezus? – dopytywał Maciek. – No… jest wszędzie. Ale na Mszy Świętej spotyka się z nami

wyjątkowo uroczyście – odparł zniecierpliwiony Kacper. – A dlaczego uroczyście? – dopytywał się

Maciek. Kacper westchnął głęboko i stwierdził, że już nie da rady odpowiedzieć, więc powiedział

krótko: – Zapytaj taty.

– Widzisz, synku – zaczął tata – Pan Jezus jest z nami, ale my czasem o tym zapominamy. Dlatego

kiedy przychodzimy na spotkanie z Nim do Jego domu, ksiądz przypomina nam o tym.

– Jakimi słowami ksiądz w czasie Mszy Świętej przypomina nam, że Jezus jest obecny wśród nas? –

W jaki sposób możemy wyrazić wiarę w to, że Jezus jest z nami?

Jezus Chrystus zmartwychwstał i żyje. Chociaż Go nie widzimy, to wiemy, że jest z nami zawsze, bo

On sam tak powiedział. Cieszymy się z tego, że nas bardzo kocha. Dlatego zawsze możemy Mu za

to dziękować.

Zadanie:

Podczas niedzielnej Mszy Świętej, którą obejrzysz lub wysłuchasz, postaraj się skupić na tych miejscach, w których kapłan wypowiada właśnie słowa „Pan z Wami”.

Podczas wieczornej modlitwy podziękuj Jezusowi za rodziców, albo dzień, który się kończy”.

Zadanie z podręcznika:

Pszczółki:

Proszę odszukać z dzieckiem stronę 110 i 111 w podręczniku i wykonać znajdujące się tam zadanie. (labirynt).

Wtorek 13.04.

Witajcie Kochani!

Dzisiaj wybierzemy się do sklepu.  Oto zadania na dzisiaj:

1. Wysłuchajcie opowiadania pt.: ,,Na zakupach” (zał.1) i odpowiedzcie na kilka pytań dotyczących tekstu oraz własnego zachowania podczas zakupów:

  • – Gdzie poszedł Krzyś z mamą?
  • – Co on tam robił?
  • – Jakie rzeczy powkładał Krzyś do wózka?
  • – Jak na sprawunki chłopca zareagowała mama?
  • – Jak skończyła się dla Krzysia wyprawa do marketu?
  • – Czy chłopiec właściwie zachowywał się w sklepie?
  • – Jak wy zachowujecie się w sklepie podczas zakupów?
  • – Co robicie,  kiedy chcecie dostać jakąś zabawkę?
  • – Jakich słów najczęściej powinno się używać w sklepie i dlaczego?
  • – O czym świadczy takie zachowanie dziecka w sklepie, jak: tupanie, krzyczenie, wymuszany płacz?

2. Czas się troszkę poruszać! Poćwiczcie z naszymi dzisiejszymi bohaterami:

3. Obejrzyjcie uważnie filmy: ,,Zakupy”

oraz ,,Wycieczka do sklepu – Kotociaki”

4. Wykonajcie pracę plastyczną.

Mamusia/tatuś przygotuje kartkę A4 z narysowanymi 3 półkami, gazetki reklamowe z różnych sklepów. Natomiast wy naszykujcie nożyczki i klej. Wytnijcie z gazetek przedmioty różnego rodzaju i przyklejcie na półkach. Do dzieła!

Język angielski

Poniedziałek 12.04.

Witam Was bardzo serdecznie!

Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy!    Oto co przygotowałam dla Was dziś:

1. Mamusia/tatuś przeczytają Ci wiersz pt.: ,,Kwoka” J. Brzechwy (zał.1) oraz odpowiedz na kilka pytań dotyczących tekstu:

* Co postanowiła zrobić pewna kwoka?

* Kogo zaprosiła?

* Jak zachowywali się goście?

* Jak zachowywała się kwoka?

* Czy ta kwoka była dobrze wychowana?

KP 4 str.7-8 – wytnij obrazki, a następnie ułóż historyjkę obrazkową i postaraj się ją opowiedzieć

2. Czas na gimnastykę

3. Oglądając film pt.: ,,Savoir vivre czyli sztuka dobrego zachowania przy stole” mamusia/tatuś będą czytać pojawiające się napisy. Film ten przypomni  prawidłowe ułożenie zastawy stołowej oraz zasady  zachowania się  przy stole podczas posiłku  

ZG 63 – narysuj talerz w tunelu, rysuj według kodu oraz narysuj kubki po śladzie

4. Czas na quiz wiedzy! Mamusia/tatuś  powiedzą wam zdania, a wy musicie określić czy to prawda, czy fałsz. Zaczynamy:

– W restauracji można krzyczeć i piszczeć.

– Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.

– W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.

– W restauracji spokojnie czekamy na nasz posiłek.

– Zawsze dziękujemy za podany posiłek.

– Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.

– Nawet jak nam coś nie smakuje, zachowujemy się kulturalnie.

– W restauracji możemy biegać między stolikami.

– Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam się grzecznie bawić.

Wybierz  dwie skserowane  KP i wykonaj je

5. Spacer z rodzicami. Ubierz się samodzielnie oraz spróbuj zawiązać buty

Piątek 09.04.

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy Opis: 😉. Oto co przygotowałam:

1. Dzisiaj wybierzemy się na dwa koncerty. Pierwszy z nich to koncert muzyki klasycznej w filharmonii. Z niego dowiecie się również kilku ważnych  informacji.  Natomiast drugi to koncert muzyki rockowej. Po obejrzeniu obu  koncertów odpowiedz na kilka pytań:

*Czy jest nam  potrzebny bilet?

*Jak powinniśmy się ubrać?

*Jak należy zachowywać się podczas koncertu?

*Czym  różnią się te dwa występy?

2. A teraz zapraszam  na zagadki dźwiękowe. Czy wiesz co to za instrument? 

3. Wykonaj w KP 4 str. 6

4. Zapraszam  do zabawy ruchowej pt.: ,,Posągi”

https://www.facebook.com/CentrumEdukacjiFamilia/videos/356114488875337

5. Przypomnij  sobie piosenkę o dobrych manierach

6. Czy wiesz co to eksponat, a co to posąg/ rzeźba? Te dwa filmy wyjaśnią Ci znaczenie tych słów

7. Wykonaj w ZG str. 62

8. Zapraszam Cię teraz na wycieczkę do muzeum  figur woskowych

9. To kolejny dzień bicia rekordu  w  rodzinnym  spacerowaniu

10. Wybierz  dwie skserowane  KP i wykonaj je

Język angielski

Czwartek 08.04.

1. Posłuchaj wiersza pt. :,,Po co jest teatr” J. Kulmowej – zał.1.  Odpowiedz na kilka pytań dotyczących tekstu:

  • * O jakim miejscu opowiada wiersz?
  • * Co niezwykłego dzieje się w teatrze?
  • * Po co jest teatr?

2. Obejrzyj film prezentujący rzeczy, miejsca  oraz funkcje osób pracujących w teatrze

oraz film edukacyjny: ,,Jak powstaje spektakl teatralny” 

3. Wykonaj KP 4 str.5

4. Wykonaj kukiełkę z łyżki drewnianej.

https://www.google.com/search?q=kukie%C5%82ka+z+%C5%82y%C5%BCki+drewnianej&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk025e0TcdykaDi0I5e-zbyMuSd6JTQ:1617787731762&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjg7Mr46OvvAhXgAxAIHdNlDGYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1366&bih=654#imgrc=UbOTmxqdJNr9bM&imgdii=IQjHSdGmTz552M

5. Czas na fitness z Lulisią i  Lulitulisiami

6. Posłuchaj i naucz się piosenki o dobrych manierach 

7. Wykonaj w ZG str.61

8. Obejrzyj teatrzyk pt.: ,,Czerwony Kapturek” w wykonaniu grupy teatralnej 

oraz teatrzyk  pacynkowy

9. Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

Środa 07.04.

Witam Was bardzo serdecznie w kolejnym dniu. Mam nadzieję, że humory Wam dopisują.

7 kwiecień to dzień, w którym obchodzimy  Światowy Dzień Zdrowia i Dzień  Pracownika Służby Zdrowia. Każdego dnia obserwujemy pełną poświęcenia pracę lekarzy, pielęgniarek, salowych i innych pracowników służb  medycznych walczących o nasze zdrowie i życie w tak trudnym dla nas wszystkich czasie.  W geście podziękowania za ich trud i poświęcenie narysujcie serduszko i powieście go w Waszych oknach. Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia Waszych prac.

Pamiętacie Wasze laurki sprzed roku?

Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy!  Jesteśmy dalej w tematyce kultury osobistej.  Oto co przygotowałam dla Was dziś:

1. Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki ,,Prosty taniec”

2. Posłuchaj wiersza ,,W kinie” – zał.1.  Odpowiedz na kilka pytań dotyczących tekstu, które zada Ci mamusia/tatuś.

3. Obejrzyj film edukacyjny: ,,Savoir vivre – kino i teatr”  ,

a  następnie  powiedz rodzicom jakie zachowania są właściwe, a które niewłaściwe podczas pobytu w kinie albo teatrze

4. Wybierz  dwie skserowane  KP i wykonaj je

5. ,,Coś na f”- spróbuj podać nazwy przedmiotów, w których występuje głoska ,,f ” na początku, w środku i na końcu słowa – zał.2. Postaraj się również podzielić te słowa na sylaby i na głoski  J.

6. Obejrzyj film, w którym zapoznasz się z głoską i literą ,,F, f”

7. Wykonaj KP 4. Str.4

8. Postaraj się odgadnąć z jakiej bajki pochodzi ta piosenka. Mamusia/tatuś mogą Ci w tym pomóc J

10. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

Język angielski

Wtorek 06.04.

Witam Was serdecznie!

Nadszedł kolejny dzień wspólnych inspiracji. Mam nadzieję, że zarówno dzieci, jak i rodzice dają radę. Oto treść zadań, które dla Was przygotowałam:

1. ,,Pajączek” to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków.

2. Posłuchaj opowiadania „Kulturalny wieczór” – zał.1.  Odpowiedz na kilka pytań dotyczących tekstu, które zada Ci mamusia/tatuś

3. Wykonaj KP4.str.2-3

4. Gimnastyka dla dzieci w domu.

5. Obejrzyj filmy edukacyjne na temat kultury:

,,Savoir vivre na co dzień”

,,Savoir-vivre w komunikacji międzyludzkiej”

,,Z kulturą przy stole”

Mamusiu/tatusiu pozmawiaj z dzieckiem na temat obejrzanych materiałów.

,,Co to znaczy być kulturalnym?”- postaraj się odpowiedzieć na postawione pytanie.

6. ,,Magiczne słowa” – zabawa. Mamusiu/tatusiu przeczytaj dziecku poniższe zdania. Dziecko ma  zadanie określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć:

– Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni przedszkolnej?

– Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

– Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

– Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?

– Co mówimy, gdy kolega/koleżanka częstuje nas cukierkiem?

– Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

– Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

7. Naucz się na pamięć rymowanki A. Kamińskiej:

Pomagam innym

Kiedy koledze coś idzie źle,

to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.

Zawsze tak robię, to nic wielkiego.

On mi pomoże też w razie czego!

8. Wybierz  dwie skserowane  KP i wykonaj je

9. Spacer z rodzicami: „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”. Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny –zwiększenie ilości kroków

Piątek 02.04.

Witajcie!

2 kwietnia, to dzień w którym obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym dniu przyświeca nam  hasło „Zapal się na niebiesko dla autyzmu”

Opis: 💙Dlaczego kolor niebieski? Niebieski jest uznawany za najgłębszy z kolorów, rozpływający się w nieskończoności horyzontu. Jako barwa najczystsza i najzimniejsza zarazem, staje się najbardziej odrealnioną ze wszystkich barw.

Jeśli macie w swojej garderobie coś niebieskiego, to załóżcie to dzisiaj na siebie. Dodatkowo w geście solidarności możecie narysować niebieski balonik i powiesić w waszym oknie! Opis: 🎈.

A cóż przygotowałam dla Was na dzisiaj?

1. Zapraszam Was do obejrzenia filmiku pt. „Maria i ja”. film „Maria i ja”, który przedstawia codzienność Marii, dziewczynki dotkniętej autyzmem. Porozmawiajcie o trudnościach bohaterki oraz jej umiejętnościach i sposobach radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Ten film pomoże Wam zrozumieć, że dla osób z autyzmem ważna jest m.in. przewidywalność i powtarzalność sytuacji.

2. Kolejnym symbolem Autyzmu są puzzle. Puzzle to fragmenty obrazków, które niekiedy przeliczane w setkach, tysiącach precyzyjnie ułożone w końcowym efekcie układają się w przepiękne widoki. Dużo, bardzo dużo pracy pochłania złożenie tych małych, tekturowych fragmentów w jedną całość. Mózg osób dotkniętych autyzmem nie ułoży się w jedną całość….i to charakterystyka tego zaburzenia – brakujące fragmenty komórek mózgowych odpowiadających za stan zdrowia każdego człowieka.

Zachęcam Was do zaprojektowania swoich puzzli. Potrzebne Wam będą:

-kartka (możecie wykorzystać udostępniony przeze mnie szablon),

-kolorowe kredki

-nożyczki.

Narysujcie dowolny rysunek, następnie samodzielnie lub za pomocą rodziców potnijcie na drobniejsze elementy, które później możecie ułożyć jak puzzle Opis: 🧩.

3. Pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagraniu.

4. Zabawa w przewodnika – zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki 😉 Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

5. W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o tym jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

6. W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

7. Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np.  talerz-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem 😉

8. Wybierz  dwie skserowane  KP i wykonaj je.

Dla chętnych:

* Naciśnij na link, a następnie na strzałkę obok napisu ,,WIOSENNE SYMETRIE…”, wtedy przejdziesz do zadania

Wersja łatwiejsza: https://view.genial.ly/6064b00dda2fe30ce2f431c6/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic?fbclid=IwAR1kO6elZjAZcJ_K3lhpsvTkkkCvemKQlN-edoQI-sY2ZE43afKL_bfQDng

Wersja trudniejsza:https://view.genial.ly/60635552cd39570ccba574d7/interactive-content-wiosenne-symetrieby-anna-swic?fbclid=IwAR1H8quMUkGEmIdtqjw_I9nRdChKzh8AlT8EyfBqUwA0J5UdZTx3F3QJVWI

Język angielski

Czwartek 01.04.

Witam Was serdecznie!

Oto treść zadań, które dla Was przygotowałam:

1. Zaproś mamę/tatę na spacer z jajkiem! Połóżcie na stołowej łyżce jajko (lub pisankę) i pospacerujcie po dywanie. Jeśli macie ochotę – możecie utrudnić to zadanie robiąc domowy tor przeszkód lub obracając się czy robiąc przysiady

2. Obejrzyj  film  edukacyjny  zawierający  informację o tym, jak z jajka powstaje pisklę/kura/kogut. Porozmawiaj z rodzicami na temat treści obejrzanego nagrania 

A jakie inne zwierzęta wykluwają się z jajek? Spróbuj sobie przypomnieć

3. Posłuchaj rymowanki czytanej przez rodzica i naśladuj ruchy piskląt sprzątających kurnik

W małym kurniku, przy krzaczku poziomek,

żółciutkie pisklaki mają swój domek.

W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale

Sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale

Jeden myje okna, drugi ściera kurze,

trzeci wielką miotłą zamiata podwórze

4. Wykonaj  w KP3. str.48 – Wytnij fragmenty obrazka ze str.51 i naklej je we właściwe miejsca. Dokończ ozdabianie obrusa

5. Czas na zabawy badawcze! Mamusia/tatuś rozbije delikatnie jajko i wyleje jego zawartość na talerzyk. Opisz, jakiego koloru jest białko i żółtko jajka, obejrzyj dokładnie skorupkę z zewnątrz i od środka. Rodzic zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

6. A teraz spróbujcie oddzielić żółtko od białka. Mamusia/tatuś podadzą ci jajko na talerzyku z poprzedniego ćwiczenia oraz plastikową butelkę. Delikatnie naciskaj ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek staraj się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieść żółtko na drugim talerzyku

7. Poturlaj się z mamą/tatą na dywanie jak jajko! Do przodu, do tyły i na boki

8. Wybierz dwie skserowane KP i wykonaj je

Dla chętnych: Narysuj zajączka z Edusiakami 

Religia

Zapoznajemy się z tematem: ŚWIĘCIMY POKARMY W KOSZYCZKU         WIELKANOCNYM.

Proszę przeczytać dziecku zagadkę. Jej rozwiązanie można narysować.

                           W koszyku niesiemy

                           W sobotni poranek

                           Z nich zrobione jest wiele

                           Świątecznych pisanek.

W Wielką Sobotę idziemy do kościoła, aby adorować grób Pana Jezusa, ale także niesiemy pokarmy, aby ksiądz je pobłogosławił. Poświęcone pokarmy przynosimy do domów i jemy podczas wielkanocnego śniadania. Wspólne rodzinne śniadanie przypomina nam, że Zmartwychwstały Chrystus przychodzi z miłością do naszych rodzin. Śniadanie Wielkanocne rozpoczynamy od modlitwy i dzielenia się poświęconym jajkiem.

Proszę odszukać z dzieckiem katechezę na stronie 108 w podręczniku  i wykonać zadanie: Wytnij i wklej elementy, które wkładamy do koszyczka wielkanocnego.

Środa 31.03.

1. Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki „Kurka”. Opis zabawy mamusia/tatuś znajdzie tutaj:

2. Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „czym jest tradycja”?  

3. Droga Mamo/drogi Tato, opowiedzcie Waszym dzieciom, jakie tradycje wielkanocne panowały w Waszych domach rodzinnych. Być może niektóre z nich, towarzyszą Wam nadal. Następnie wspólnie z dziećmi posłuchajcie piosenki Zuzi – Wielkanoc.

4. Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka… przepraszam – bułka z masłem.

5. Zabawa ortofoniczna – Teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś:

kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,

baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach

kogucik: kukuryku –  uderza jo uda dłońmi prostych rąk

Wersja dla starszych dzieci: naśladuj odgłosy i sam wymyślaj sposób w jaki możesz zobrazować ruchowo zwierzątko

6. Wykonaj  w KP3. str.47 – uzupełnij obrazki nalepkami, a następnie pokoloruj pola zgodnie z kodem;

7. Narysuj obrazek w tunelu. Narysuj w ramkach tyle kresek, ile jest figur każdego rodzaju i w danym położeniu – ZG 60;

8. Wybierz  dwie  skserowane  KP i wykonaj je

Język angielski

Game/gra: https://www.eslgamesplus.com/fruits-vocabulary-memory-game-for-esl/

Wtorek 30.03.

Witajcie Kochani!

Przed nami kolejny dzień wspólnej zabawy Opis: 😉. Jesteśmy dalej w tematyce Wielkanocy, oto co przygotowałam dla Was dziś:

  1. Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem kto dokładniej wykona ćwiczenie ,,Żuraw”, ,,Góra-dół”, ,,Łódeczka”, ,,Jabłuszko”.

2. Dokończ zdanie: „Moja mamusia jest…”/”Mój tatuś jest…”. Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś. Zadanie dla starszych dzieci: podziel imiona na sylaby/głoski.

3. Poćwicz buzię! Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne na pewno Ci się spodobają!

4. Drodzy Rodzice, pamiętacie te czasy, kiedy nie było telefonów i SMS, a życzenia wielkanocne przesyłało się za pomocą listów? Zachęcam Was do takiej formy. Możecie wykonać taką kartkę sami, bądź skorzystać ze wzoru kartki, który przesyłam w załączniku. Zadaniem dziecka jest ozdobienie jej w dowolny sposób. Wspólnie napiszcie życzenia i jeśli macie taką możliwość wyślijcie ją do np. ukochanej Babci, jeśli zrobicie to dzisiaj, to pewnie jeszcze listonosz zdąży ją dostarczyć.

5. Pobaw się w zabawę: „Paczka” – zwiń się w kłębek na dywanie, a mama/tata spróbuje Cię odpakować. Potem następuje zamiana ról.

6. Wykonaj  w KP3. str.46 – skreśl produkty, z których nie zostały zrobione potrawy. Podziel nazwy potraw na sylaby i pokoloruj właściwą liczbę kwadratów.

7. Wybierz  dwie (dowolne)  skserowane  KP i wykonaj je.

8. Mam nadzieję, że wykonaliście wczorajsze zadanie z Edusiami.  Dziś ciąg dalszy naszej edukacji „krok po kroku” – żółty kurczaczek niech zagości na Waszych kartkach.

Do zobaczenia!

Poniedziałek 29.03.

W tym tygodniu przygotowujemy się do Wielkanocy, zanim jednak rozpoczniemy mam do Was ogromną prośbę Mamo i Tato: usiądźcie naprzeciwko Waszej pociechy, szeroko się do niej uśmiechnijcie i mocno przytulcie 😉. Zacznijmy ciepłym gestem💛.

1. Kochane dzieciaczki, z pewnością nie możecie się już doczekać wizyty Króliczka. Być może Wasi rodzice rozpoczęli już przygotowania do tych dni. Okna zrobiły się lśniące, odświeżona została garderoba, na stole w kuchni powoli widać wielkanocne dekoracje. A jak wyglądają Wasze pokoje? Czy żaden klocek nie leży na ziemi? Czy wszystkie kredki są w pudełeczku? Drodzy Rodzice, to idealny czas, aby zachęcić Wasze przedszkolaki do drobnej pomocy i mogą to zrobić w rytm piosenki „Mała Orkiestra Dni Naszych – Piosenka o sprzątaniu domu”.

2. Kiedy już w pokoju porządek zapraszam Was do wspólnych zabaw. Codziennie z Edusiakami będziemy uczyć się rysować symboli Wielkanocy krok po kroku. Przygotujcie kartkę, ołówek i kolorowe kredki 😉. Dzisiaj rozpoczniemy od pisanki.

3. Pogoda powoli robi się wiosenna. Podczas spacerku możecie znaleźć już pierwsze jej symbole 🌼🌸. Przygotowałam dla Was zadanie detektywistyczne 🔍. W załączonych zdjęciach  znajdziecie listę oznak wiosny (wersja dla chłopców i dziewczynek). Wydrukujcie ją, narysujcie własną lub starajcie się zapamiętać co na niej się znajduje i wybierzcie się na wspólny spacer w ich poszukiwaniu. Ciekawa jestem ile uda Wam się odnaleźć 😉

4. Na sam koniec poćwiczcie trochę przed świętami. Zakręć kołem i wylosuj 5 ćwiczeń. Może mama lub tata wykonają je razem z Tobą? Gimnastyka

5. Wykonaj  w KP3. str.45 – pokoloruj wielkanocne symbole według wzoru;

6. Dobierz do siebie połówki jajek – każde jajko rysuj po śladzie innym kolorem kredki, a następnie pokoloruj jajka – ZG 59;

7. Wybierz  dwie (dowolne)  skserowane  KP i wykonaj je.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status