Maj – co słychać u Pszczółek?

Maj – co słychać u Pszczółek?

Baśnie, bajki, legendy.

Szanowni Rodzice!

  • Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą szacunku do książek. Poznawaliśmy rolę książki w życiu codziennym. Opowiadaliśmy o swoich ulubionych bajkach, legendach. Znamy postacie z książek dla dzieci. Wiemy, co to jest morał i dlaczego jest on taki ważny.
  • Poznaliśmy głoskę ł. Potrafimy globalnie odczytać wyraz łapa. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się wskazaną głoską, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). 
  • Poznaliśmy liczbę 10. Dokładaliśmy i odkładaliśmy przedmioty do 10, liczyliśmy w zakresie 10, porównywaliśmy liczebność zbiorów. 
  • Nasze zmysły pobudziła „Piosenka o książeczce”. 
  • Sami robiliśmy prace plastyczno-techniczne: „Zwierzęta z wierszy” oraz „ Złota rybka”.
  • W przyszłym tygodniu będą nam potrzebne zdjęcia rodzin dzieci. Bardzo prosimy o przygotowanie i przyniesienie fotografii.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o książkach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) oraz wyklaskiwanie rytmu.
  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie w trakcie różnych czynności i zabaw.
  • Zachęcanie do wspólnego odwiedzania miejsc związanych z kulturą: kin, teatrów, domów kultury, muzeów.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status