Pszczółki – zajęcia zdalne

Pszczółki – zajęcia zdalne

Poniedziałek 20.12.

Nadszedł kolejny dzień wspólnych inspiracji. Mam nadzieję, że zarówno dzieci, jak i rodzice dają radę. Widzimy się już we wtorek!!! Już nie mogę się doczekać

Oto treść zadań, które dla Was przygotowałam:

1. Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: „czym jest tradycja”?  

2. ,,Jadą w saniach dzieci” to bardzo wesoła zabawa. Zaproś mamusię/ tatusia/ rodzeństwo do niej

https://www.facebook.com/KoniczynkaISwiebodzice/videos/3484576044913021

3. Posłuchaj fragmentu wiersza: „Wieczór wigilijny” T. Kubiak. 

Biały obrus lśni na stole,
pod obrusem siano.
Płoną świeczki na choince,
co tu przyszła rano.
Na talerzu kluski z makiem,
karp jak księżyc srebrny.

Zasiadają wokół stołu
dziadek z babcią, krewni.
Już się z sobą podzielili
opłatkiem rodzice.
Już złożyli wszyscy wszystkim
moc serdecznych życzeń.

Odpowiedz na kilka pytań dotyczących tekstu: O jakim dniu opowiada wiersz?, Jak wygląda stół wigilijny opisany w wierszu?, Jakie potrawy są na stole? Kto zasiada przy stole?.

Wykonaj KP2.str.62 i 63

4. Obejrzyj film edukacyjny pt.: „Nakrywanie do stołu” zobacz jak to wygląda w praktyce

Spróbuj nakryć do stołu przy pomocy szablonu, który załączyłam do zadania, a następnie postaraj się  zrobić to samodzielnie. Opowiedz o czynnościach, które wykonujesz, posługując się wyrazami typu: na, obok, nad, z prawej strony, z lewej strony

5. Czas na gimnastykę

6. Zadanie od Hopsa.

Kochane Dzieci, mam dziś dla Was do pokolorowania bombki. Bombki to najbardziej znana ozdoba choinkowa. Okrągłe, kolorowe, delikatne bombki pięknie wyglądają na choince i wprowadzają świąteczny nastrój. Wy zrobicie własne bombki. Każde z Was wytnie z  papieru technicznego kształt bombki(mamusiu/ tatusiu narysuj dowolny kształt bombki). Możecie ją ozdobić, jak tylko chcecie. Możecie wyciąć w niej wzorki dziurkaczami, posypać ją błyszczącym brokatem, przykleić do niej kawałki kolorowego papieru, waty. Możecie coś na niej narysować. Kiedy wasza bombka będzie już gotowa, zawieście ją/przyklejcie na choince. Pozdrawiam, Hops!

7. Zadanie adwentowe na dziś (dla chętnych). Wymień tradycje bożonarodzeniowe jakie obchodzi twoja rodzina.

 Wykonaj dołączoną KP

JĘZYK ANGIELSKI

Dzisiaj mamy powtórzenie!

1. Przypomnij sobie dotąd poznane słówka.

2.  Otwórz pudełka i nazwij przedmioty.

3.  Pamiętasz jak w przedszkolu graliśmy w tę grę podzieleni na drużyny? Zaproś kogoś z domowników do wspólnej zabawy!

https://www.baamboozle.com/game/75368

Klikamy po lewej stronie PLAY  -> FREE TO PLAY -> CLASSIC (na dole strony)

4. Wykonaj ćwiczenia na stronie 60-61.

https://docwiczenia.pl/resource/interaktywne/docwiczeniapl/audio_player/HA9WE7/index.html

Piątek 17.12

Puk, puk! Jest tam ktoś? O tak! Są moje Pszczółki! Już na mnie czekają. Hura! Zaczynamy więc  nowy dzień z nowymi zadaniami. A czy wy wiecie jaki dziś dzień tygodnia…tak, tak to już piątek, piąteczek, piątunio!  Ruszajmy więc do działania.

A oto zadania na dziś:

1. Zapraszam was do wykonania ćwiczeń gimnastycznych na dobry początek dnia

Wykonaj KP 2, str. 61 oraz poćwicz czytanie (tekst znajduje się na dole KP)

2. Przypomnij sobie utwór  pt.: ,,Gwiazdeczka”, a następnie słuchając jej jeszcze raz i postaraj się wyklaskać rytm piosenki

Wykonaj zadanie z ,,Nauki czytania i pisania…”  str. 51

3. Czy wiecie co to są zaszyfrowane wiadomości? Do czego służą i jak można je odczytać?  Już tłumaczę.  Wiadomości, które chcemy  przekazać można zaszyfrować, czyli sprawić, aby ich odczytanie było utrudnione, np. po to, aby nie odczytał ich ktoś, do kogo nie są adresowane. Żeby taką zaszyfrowaną wiadomość odczytać, trzeba znać kod albo odkryć zasadę, która pomoże tę wiadomość odczytać.  

4. Czas na krótką przerwę między zadaniami 😉 gimnastyka to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do utworu ,,Osiem kratek”

5. Zadanie od Hopsa.

Drogie dzieci odczytajcie zaszyfrowane słowa . W załączniku umieściłem tabelkę z kodem do odczytania słów oraz tabelki z zaszyfrowanymi słowami. Do dzieła! Pozdrawiam Hops.

6. Zadanie domowe: Uzupełnij luźną  KP z literką N,n

7. Zadanie adwentowe na dziś (dla chętnych). Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego i odpowiedzenia na pytania:

  • Jakie znacie zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem?
  • Kim są kolędnicy?
  • Jakie wróżby wigilijne zostały przedstawione w filmiku?

Życzę miłego dnia

Czwartek 16.12

Przed nami drugi dzień wspólnej zabawy!  A czy wy wiecie jaki mamy miesiąc? Tak dobrze -grudzień. Zastanów się chwilkę i wymień wszystkie miesiące. A jaką mamy porę roku? Wymień cztery pory roku.  Brawo!!!  Oto co przygotowałam dla Was dzisiaj:

1. Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki ,,Nogi stonogi” (do zabawy potrzebne będą krzesełka dla każdego uczestnika)

2. Oglądając film pt.: ,,Nasze emocje”

  przypomnisz sobie różne sytuacje, które wzbudzają w Tobie różne uczucia np. radość, smutek, strach, przerażenie, szczęście.

Następnie spróbuj dokończyć zdania zamieszczone w filmie i pobaw się w aktorów naśladując minki postaci z obrazka – spróbuj nazwać te emocje.

Na koniec posłuchaj piosenki o emocjach, która zamieszczona jest na koniec filmu

Wykonaj KP 2, str. 60

3. Jak myślisz, co można „odczytać” z twarzy człowieka? Co świadczy o tym, że ktoś jest zdenerwowany, szczęśliwy, boi się? W jaki sposób można to odczytać z twarzy? Jak z innych gestów (np. rąk , nóg)?    Wyraz twarzy każdego z nas jest odzwierciedleniem emocji, czyli tego, jak się czujemy w danej chwili. Wszyscy przeżywamy różne emocje i oczywiście mamy do nich prawo.

4. Zadanie od Hopsa.
Kochane Dzieciaki, oglądaliście i rozmawialiście dziś o różnych nastrojach i ich wyrażaniu. Poproszę
Was więc, abyście pokazały mi, jaki macie nastrój właśnie teraz. Zaprojektuj na kartce swoją minkę.
Mam nadzieję, że to zadanie was rozweseli i poprawi Wasze nastroje. Bawcie się dobrze!
Wasz Hops.

Wykonaj zadania w książce do kodowania ze str. 14 i 15

5. Zadanie adwentowe na dziś (dla chętnych) Spraw swoim bliskim  radość i posprzątaj swój pokój, a jeśli jest w nim porządek to powiedz im coś miłego. 

JĘZYK ANGIELSKI

1. Obejrzyj filmy.

2.  Naciśnij myszką na telefon, następnie wybierz część garderoby, której nazwę usłyszysz.

3. Zagraj w memory. Podaj nazwy po angielsku odkrytych części garderoby.

4. Wykonać ćwiczenia ze stron 56-58. Nagrania odtwórz z poniższego linku.

https://docwiczenia.pl/resource/interaktywne/docwiczeniapl/audio_player/HA9WE7/index.html

Podpowiedź do ćw. 5/57. Najpierw dzieci podają części ciała, na których znajduje się niepotrzebna garderoba. Następnie nazywają część garderoby . Przykład 1 : Look at your (body). Take off your (coat).

Środa 15.12.

Hej, hej moje drogie dzieci nadszedł pierwszy dzień nauki zdalnej.

 A czy wy wiecie jaki dziś jest dzień tygodnia? Tak dobrze środa. A jaki dzień tygodnia był wczoraj? Jaki będzie jutro? Zastanów się i wymień wszystkie dni tygodnia.  Brawo!!!  Zabawy na dziś:

1. Oto zestaw ćwiczeń logopedycznych – poćwiczcie buzię i język z panią Agnieszką

2. Nauczcie się proszę piosenki pt.: ,,Gwiazdeczka”

3. Oglądając film pt.: „ Jak dawniej przesyłano wiadomości?” dowiesz się jak to dawniej przesyłano wiadomości oraz listy i jak to odbywa się w dzisiejszych czasach. Z filmu  dowiesz się również jak prawidłowo zaadresować kopertę aby trafiła do adresata czyli odbiory listu.

Wykonaj KP 2, str.58 i 59 oraz poćwicz czytanie krótkiego tekstu na stronie 58.

4. Zapraszam do ćwiczeń https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

Wykonaj zadanie z ,,Nauki czytania i pisania…”  str. 50

5. Dokończ rysować rytm. Policz ile figur użyłeś/ łaś  do całego rytmu. Ile kół użyłeś/ łaś? Ile trójkątów? Ile prostokątów?

6. Zadanie od Hopsa:

Kochani dziś pobawcie się w projektantów. Jak wiecie żeby wysłać gdzieś list, trzeba przykleić na kopercie znaczek pocztowy. Na znaczkach mogą być zwierzęta, rośliny, różne budowle, rysunki. W ćwiczeniach widzieliście dziś znaczki, wiecie jak wyglądają. Zaprojektujcie i narysujcie własny  znaczek. Żeby było Wam łatwiej narysować, zróbcie znaczki w powiększeniu. Tak właśnie pracują projektanci. Dopiero potem ich projekty są zmniejszane. Zastanówcie się co będzie na Waszych znaczkach i zabierzcie się do pracy. Pozdrawiam Hops!

7. Zadanie adwentowe na dzisiaj (dla chętnych) Jeśli pogoda pozwoli- wyjdźcie na podwórko  i pobawcie się w „świątecznych detektywów”. Sprawdźcie czy w okolicy można już zobaczyć świąteczne ozdoby, dekoracje – oczywiście nie wychodźcie z Waszego podwórka.

Życzę miłego dnia!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status