Październik – co słychać u Biedronek?

Październik – co słychać u Biedronek?

                                        

Drodzy Rodzice!

Tydzień IV. Bezpieczni na drodze

Tematy dni: 1. Jestem bezpieczny, 2. Przejście dla pieszych, 3. Znaki wokół nas, 4. Wiem, jak się zachować, 5. Nasza droga do przedszkola

Drodzy Rodzice!

Zapewnienie dziecku bezpieczeństwa to jeden z najważniejszych obowiązków jego opiekuna – zarówno rodzica, jak i nauczyciela. Czterolatek pragnie coraz większej niezależności, jest już samodzielny i marzy o odkrywaniu tajemnic świata. Dlatego tak ważne jest wpojenie dziecku konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w codziennym życiu. Pozwalając maluchowi na swobodny rozwój, musimy wyposażyć go w wiedzę dotyczącą funkcjonowania we współczesnym świecie, przypominać mu zasady ruchu drogowego i dawać dobry przykład, samemu ich przestrzegając. Pamiętajmy, aby razem z dzieckiem zawsze przekraczać jezdnię w bezpieczny sposób, zapinać je w foteliku podczas jazdy samochodem i przypinać odblaski do ubrania malucha.

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zasadach bezpieczeństwa w ruchu drogowym, które bezpośrednio dotyczą przedszkolaków. Dzieci poznały zasady przekraczania jezdni po pasach oraz na przejściu z sygnalizatorem świetlnym. Podczas zabawy badawczej zrozumiały, jak ważne jest noszenie odblasków i dlaczego konieczna jest jazda w foteliku samochodowym dostosowanym do wieku. Maluchy poznały wybrane znaki drogowe, w tym te dotyczące pieszych. Podczas spacerów oglądaliśmy oznakowanie dróg i trenowaliśmy bezpieczne przekraczanie jezdni.

Skonstruowaliśmy model znaku drogowego według instrukcji obrazkowej, układaliśmy zebrę z różnych materiałów, nauczyliśmy się śpiewać piosenkę „Każdy lubi coś innego”. Przypomnieliśmy sobie kształty podstawowych figur geometrycznych. W zabawach konstrukcyjnych odwzorowaliśmy ulicę i przejścia dla pieszych. Podczas zabaw ruchowych trenowaliśmy zasady bezpiecznego poruszania się w mieście.

„Pobawmy się razem” – nasze propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

  1. „Znaki wokół nas”. Spacery ulicami miasta i oglądanie znaków drogowych.
  2. „Przejście dla pieszych”. Zabawy ruchowe utrwalające reakcję: zielone – idź, czerwone – stój.
  3. „Nasza droga do przedszkola”. Zabawy sensoryczne: spacerowanie boso po różnych nawierzchniach, zagadki dotykowe z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status