Kwiecień- co słychać u Pszczółek?

Kwiecień- co słychać u Pszczółek?

Temat tygodnia: Wszystko rośnie.

Drodzy Rodzice,

w minionym tygodniu na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji dyskutowaliśmy o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie, oraz o wiosennych kwiatach. Poznaliśmy części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i dyskutowaliśmy, jakie są ich funkcje. Razem odwiedziliśmy kwiaciarnię i dowiedzieliśmy się, co można tam kupić i jak wygląda praca florystki.

Pełnymi zdaniami opowiadaliśmy o tym, co należy robić, by zdrowo rosnąć.

Wykonaliśmy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów. Rozpoznawaliśmy różne kolory.

W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską c. Kreśliliśmy szlaczki i kształty literopodobne. W słyszanych wyrazach rozróżnialiśmy głoski c i dz.

Podczas zabaw używaliśmy poznanych liczebników porządkowych.

Samodzielnie przygotowywaliśmy smaczne kanapki z białym serem, ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem, zgodnie z prawidłową kolejnością czynności, zaczynając od umycia rąk, a na nakryciu stołów i degustacji kończąc.

Wspólnie wykonywaliśmy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do słuchanej melodii.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Rozmowy o tym, dlaczego można lubić wiosnę.
  • Wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin.
  • Przyglądnie się roślinom w parkach, w domu. Pobudzanie zmysłów – wąchanie i oglądanie kwiatów, dotykanie łodyg, liści, kolców.
  • Wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności – szczególnie warzyw i owoców. Rozwijanie doznań smakowych, zabawy w próbowanie różnych składników z zamkniętymi oczami.
  • Zabawy w tworzenie zbiorów siedmioelementowych według podanej cechy.
  • Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydają różne ptaki.
  • Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń – jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status