Temat tygodnia: Wszystko rośnie.
Drodzy Rodzice,
w minionym tygodniu na podstawie różnych tekstów i własnych obserwacji dyskutowaliśmy o pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie, oraz o wiosennych kwiatach. Poznaliśmy części rośliny (łodyga, korzeń, liście, kwiaty) i dyskutowaliśmy, jakie są ich funkcje. Razem odwiedziliśmy kwiaciarnię i dowiedzieliśmy się, co można tam kupić i jak wygląda praca florystki.
Pełnymi zdaniami opowiadaliśmy o tym, co należy robić, by zdrowo rosnąć.
Wykonaliśmy prace plastyczne na temat wiosennych kwiatów. Rozpoznawaliśmy różne kolory.
W otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską c. Kreśliliśmy szlaczki i kształty literopodobne. W słyszanych wyrazach rozróżnialiśmy głoski c i dz.
Podczas zabaw używaliśmy poznanych liczebników porządkowych.
Samodzielnie przygotowywaliśmy smaczne kanapki z białym serem, ogórkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem, zgodnie z prawidłową kolejnością czynności, zaczynając od umycia rąk, a na nakryciu stołów i degustacji kończąc.
Wspólnie wykonywaliśmy liczne ćwiczenia rytmiczne oraz naśladowcze, rozwijające koordynację ruchową. Dostosowywaliśmy swoje ruchy do słuchanej melodii.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
- Rozmowy o tym, dlaczego można lubić wiosnę.
- Wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin.
- Przyglądnie się roślinom w parkach, w domu. Pobudzanie zmysłów – wąchanie i oglądanie kwiatów, dotykanie łodyg, liści, kolców.
- Wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności – szczególnie warzyw i owoców. Rozwijanie doznań smakowych, zabawy w próbowanie różnych składników z zamkniętymi oczami.
- Zabawy w tworzenie zbiorów siedmioelementowych według podanej cechy.
- Zabawy w naśladowanie dźwięków, jakie wydają różne ptaki.
- Zabawy w układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń – jedna osoba wymyśla początek, druga koniec historyjki, a potem wspólnie na zmianę dopowiadają, co się działo pomiędzy tymi wydarzeniami.
- Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek – dziecko słucha słowa i mówi, jaka głoska jest na początku lub na końcu.
- Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.