Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna.
Drodzy Rodzice,
W minionym tygodniu rozmawialiśmy o tym, jak ważna jest praca i jej efekty, które dają nam powody do dumy. Poznaliśmy wartość, jaką jest DUMA Z PRACY. Wiemy, że każdy rodzaj pracy zasługuje na szacunek. Dzięki pracy człowiek zaspokaja swoje potrzeby i potrzeby innych ludzi. Dzieci także pracują – ucząc się czy pomagając w obowiązkach domowych.
Nadchodzi wiosna i wszystko zaczyna budzić się do życia – powracają ptaki, widać pierwsze rośliny, jest coraz cieplej; umiemy to dostrzec i nazwać. Wiosna to czas porządków w szafie, w domu i na podwórku czy w ogrodzie. My też wykonaliśmy wiele prac, z których jesteśmy dumni.
Poznaliśmy nową literę c, C – umiemy ją nazwać, znaleźć, kreślić w powietrzu i w liniaturze Możemy przeczytać nowe słowa, a nawet całe zdania lub ułożyć podpis pod obrazkiem.
Coraz lepiej dodajemy i odejmujemy na kasztanach, fasolkach, palcach, a niektórzy z nas w pamięci. To, co policzymy, potrafimy ułożyć z liczb i znaków +, =. Układamy zadania z treścią do obrazków.
W różny sposób bawiliśmy się przy piosence Drzewo mieszkanie i przy utworze Ptasi berek Tadeusza Kassaka.
Wiemy, że rośliny oddychają prawie tak samo jak ludzie; potrafimy z pomocą dorosłych zrobić deszcz w słoiku – jeśli chcecie, opowiemy wam o tym.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– wspólnie z dzieckiem spędzać czas na działaniu i doświadczaniu, zwracając uwagę na to, jak zmienia się przyroda w związku ze zmianą pory roku;
– kontrolować korzystanie z internetu – konsekwentnie przestrzegać ustalonych wspólnie zasad;
– włączać dzieci do wspólnych codziennych prac i chwalić ich zaangażowanie i efekty; będzie to dla nich doskonała motywacja do podejmowania działań;
– bawić się poznanymi literami: o, a, m, l, t, i, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c: układać sylaby, wyrazy, odczytywać je; zachęcać dzieci do czytania własnym przykładem.