
Cele innowacji pedagogicznej:
- rozpoznanie u dzieci ich talentów i pasji;
- rozwijanie umiejętności dzieci szczególnie uzdolnionych;
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych, aktorskich, muzycznych, matematycznych, językowych i ruchowych, badawczych.
- budowanie poczucia własnej wartości u dziecka;
- czerpania radości ze wspólnego spędzania czasu;
- umacnianie wiary we własne siły i możliwość osiągania sukcesu;
- wyposażenie dzieci zdolnych w większy zasób umiejętności i wiadomości.
Innowacja zostanie podzielona na 5 części. Każda z nich będzie trwała 2 miesiące i będzie oscylowała wokół jednego zagadnienia.
- wrzesień/październik – zajęcia eksperymentalno – badawcze.
Zajęcia będą rozwijały umiejętności obserwacji, wyciągania wniosków oraz logicznego myślenia. Raz w tygodniu podczas zajęć, nauczyciele będą przeprowadzali doświadczenia wraz z przedszkolakami. Podopieczni będą planowali przebieg doświadczenia, opracowywali zasady bezpieczeństwa oraz wyciągali wnioski.
- listopad/grudzień – zajęcia muzyczne.
Zajęcia będą rozwijały słuch muzyczny, poczucie rytmu oraz umiejętności taneczne. Będą one prowadzone w oparciu o metodę aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss oraz inspiracji muzyczno-ruchowych Marii Tomaszewskiej.
- styczeń/luty – zajęcia teatralne.
Podczas trwania zajęć nauczyciele przygotują przedstawienie z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dodatkowo przedszkolaki będą przełamywały nieśmiałość oraz rozwijały się aktorsko podczas tworzenia spektakli „Kot w butach”, „Kopciuszek” oraz „Trzy świnki” z użyciem pomocy z Placu Teatralnego.
- marzec/kwiecień – zajęcia matematyczne
Nauczyciele przeprowadzą zajęcia z wykorzystaniem metody prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz platformy edukacyjnej „Zdobywcy Wiedzy”.
- maj/czerwiec – zajęcia ruchowe
Wykorzystując wiosenną aurę zajęcia sportowe zostaną przeprowadzone na świeżym powietrzu. Przedszkolaki będą wykonywały zajęcia poprawiające ich kondycję oraz sprawność ruchową oraz poznają zasady gier zespołowych.