Innowacja „Jeden, dwa, trzy – programuje przedszkolak – programuj i Ty!”

Cele innowacji pedagogicznej:

  • rozwijanie u dzieci ich umiejętności programowania;
  • wdrażanie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny podczas pracy z komputerem;
  • rozwijanie zdolności manualnych;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • kształtowanie logicznego myślenia;
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej;
  • rozwijanie umiejętności planowania;
  • wprowadzenie algorytmiki;
  • rozwijanie umiejętności analitycznych,

W I i II semestrze roku szkolnego 2023/2024 w Przedszkolu w Kwaśniowie Dolnym w Przedszkolu w Kwaśniowie Dolnym zostanie przeprowadzona innowacja „Jeden, dwa, trzy – programuje przedszkolak – programuj i Ty!.”  Celem innowacji jest rozwijanie u dzieci umiejętności programowania z użyciem robota Photon oraz Dash.

 Innowacja zostanie podzielona na 2 części. Każda z nich będzie zawierała 10 scenariuszy i wykorzystywała interfejs programowania: Photon Draw, Photon Badge, Photon Blocks.

  • Photon Draw i Photon Badge

Pierwsza część składa się z 10 zajęć. Dzięki nim, poprzez proste sterowanie Photonem, dzieci nauczą się programować ruchy robota, wydawać dźwięki, zmieniać barwę czułek oraz oczu Photona. Poznają także pojęcie funkcji i nauczą się wykorzystywać ją w celu skrócenia ułożonego programu. Odkryją zasady działania czujników, które umożliwią interakcję z robotem.

  • Photon Badge, Photon Block

Druga część składa się również z 10 scenariuszy. Na tym etapie dzieci ćwiczą wyobraźnię przestrzenną, uczą się projektowania i planowania trasy, analizowania problemów i tworzenia optymalnych rozwiązań. Dodatkowo przedszkolaki poznają możliwe sposoby interakcji Photona z otoczeniem, dzięki czemu sterowanie robotem stanie się bardziej zaawansowane i autonomiczne. Zadania w tej części są bardziej skomplikowane i nieco trudniejsze. Dlatego w zależności od możliwości grupy nauczyciel może zrealizować jedynie część zagadnień.

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status