Luty – co słychać u Motylków?

Luty – co słychać u Motylków?

Temat tygodnia: Cztery żywioły.

Drodzy Rodzice,

To kolejny tydzień, podczas którego rozmawialiśmy o siłach natury – żywiołach. Skupiliśmy się na poznaniu właściwości wiatru i ognia. Znamy pozytywne i negatywne skutki ich oddziaływania. Wiemy, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. W czasie eksperymentu dowiedzieliśmy się, jak ważne jest czyste powietrze, wiemy też, że ciepłe powietrze jest lekkie i się unosi – tak działają lampiony i balony. Poznaliśmy sposoby praktycznego wykorzystania powietrza i ognia. Rozumiemy, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, stosujemy się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką.

W trakcie eksperymentowania dowiedzieliśmy się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznaliśmy wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.

W zabawach matematycznych doskonaliliśmy umiejętność przeliczania, dodawania i odejmowania w zakresie 6. Uczyliśmy się prawidłowo kreślić znaki, litery i cyfry.

Rozwijaliśmy sprawność rąk, m.in. w trakcie zabaw grafomotorycznych i plastycznych – wycinaliśmy, malowaliśmy, naklejaliśmy. Prace te nie tylko wymagały od nas samodzielności i wytrwałości, lecz także rozbudzały naszą pomysłowość i inwencję twórczą.

W zabawach muzycznych doskonaliliśmy umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych, ćwiczyliśmy poczucie rytmu – rytmizowaliśmy wiersze i piosenki. Umiemy zatańczyć polkę i walca. Kształtowaliśmy wrażliwość słuchową podczas zabaw przy muzyce klasycznej.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

– wspólnie wyszukiwać ciekawostki przyrodniczo-techniczne w zasobach bibliotecznych i internetowych;

– wspólnie wykonać balon z worka na śmieci i pudełka papierowego – obserwować spadanie pudełka z balonem i bez balonu;

– dodawać i odejmować na liczmanach: zapałkach, patyczkach, korkach;

– organizować zabawy ortofoniczne – naśladowanie odgłosów wiatru, burzy, szelestu na głoskach ssss, szszszsz, uhu, fuuuu;

– utrwalać poznane litery podczas odczytywania wyrazów, zdań, krótkich tekstów.



Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status